Dersin Adı | Nicel Araştırma Yöntemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 631 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, araştırmacı için önemli olarak görülen sayısal verilerin analizinde kullanılabilece nicel araştırma yöntemlerine ilişkin altyapı oluşturmak,hem akademik hem de uluslararası kuruluşlar tarafından sağlanacak ikincil kaynaklardan elde edilen analizlerin doğru yorumlanmasını sağlamaktır. Bu ders, tek değişkenli, iki değişkenli ve çok değişkenli ve lojistik regresyon analizleri gibi istatiksel metotlar hakkında bilgi vermek ve bu metotların ampirik çalışmalarda kullanılabilmesini sağlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tek değişkenli, iki değişkenli ve çok değişkenli regresyon analizini temel alarak nicel data tanımlaması ve analizinde kullanılacak metotların öğrenilmesini ve pratiğinin yapılmasını sağlamak. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kantitatif Araştırma Deseni: Araştırma Soruları, Hipotezler ve Değişkenler | Neuman (2014) Chapter 2 Creswell (2014) Chapter 7 |
2 | Kantitatif Ölçme ve Örneklem | Neuman (2014) Chapters 7 and 8. Assigned articles for discussion |
3 | Bireysel Araştırma Projesi İlerleme Sunumu | İlerleme Raporu I |
4 | Deneysel Araştırma Deseni | Neuman (2014) Chapter 9 Creswell (2014) Chapter 8 – pp.214-228. Assigned articles for discussion |
5 | Deneysel Araştırma Deseni (contd) | Öğrenci Sunumları |
6 | Bireysel Araştırma Projesi İlerleme Sunumu | İlerleme Raporu II |
7 | Nicel Verileri Düzenleme ve Analiz Etmenin Temelleri | Neuman (2014) Chapter 12 |
8 | Nicel Verileri Analiz Etme: Veri İşleme ve Temel Veri Analizi | Field (2013) |
9 | Nicel Verileri Analiz Etme: Farklılıkların İstatistiksel Testi | Field (2013) |
10 | Bireysel Araştırma Projesi İlerleme Sunumu | İlerleme Raporu III |
11 | Nicel Verileri Analiz Etme: Farklılıkların İstatistiksel Testi | Field (2013) |
12 | Nicel Verileri Analiz Etme: İlişkilerin İstatistiksel Testi | Field (2013) |
13 | Nicel Verileri Analiz Etme: İlişkilerin İstatistiksel Testi | Field (2013) |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Black, R. Thomas, (2005). Doing Quantitative Research in the Social Sciences: An Integrated Approach to Research Design, Measurement and Statistics. 3rd Edition. Thousand Oaks: Sage Creswell, John W. (2013). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. 3rd edition. Thousand Oaks, Calif: Sage |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Martin E. William; Bridgmon, D. Krista. (2012). Quantitative and Statistical Research Methods: From Hypothesis to Results. Jossey-Bass Pallant, Julie (2010). SPSS survival manual: a step by step guide to data analysis using SPSS for Windows. Maidenhead, Open University Press Bryman, Alan (2008). Social Research methods, 4th edition. Oxford: OUP |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 60 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 8 | |
Proje | 1 | 77 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 213 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. | X | ||||
2 | Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. | X | ||||
3 | Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. | X | ||||
4 | Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. | X | ||||
5 | Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. | X | ||||
6 | Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. | X | ||||
7 | Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. | X | ||||
8 | İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest